رئیس سازمان توسعه تجارت، گفت: به نظر میرسد طی چند روز آینده به حدی خودرو وارد خواهد شد که در فضای انبار برای نگهداری خودرو جهت ترخیص از گمرک به مشکل خواهیم خورد.
رئیس پیشین اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو، گفت: فروش کد ملی به زبان ساده به این معناست که دارنده کد ملی حساب بانکی خود را در اختیار دیگری قرار دهد و امکان تبادلات مالی را برای آن شخص فراهم میکند؛ این کار یک جرم محسوب میشود.
برخی افراد اقدام به فروش شماره ملی خود به دیگران برای ثبت نام خودروهای وارداتی میکنند. هزینه خرید این شمارههای ملی نیز با توجه به نوع خودرو متفاوت است، اما به طور میانگین رقم ۳۰۰ میلیون تومان اعلام میشود.
نامه اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت به رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر تخصیص اعتبار به خودروسازان (بزرگ) کشور احتمالا گویای این واقعیت است که سیاستگذار قصدی برای افزایش قیمت خودرو در مبدا (حداقل تا پایان سال جاری) ندارد. همچنین احتمالا به این زودیها خبری از اجرای طرح فروش خودرو در حاشیه بازار نخواهد بود، زیرا اگر قرار بود طرح موردنظر به اجرا دربیاید، خودروسازان ...
متاسفانه علیرغم ممنوعیت و غیرقانونی بودن خرید و فروش حوالهها، اما همچنان این بساط پهن است و حتی مشمول خودروهای وارداتی که دیگر رقمهای میلیاردی دارند، میشود.
تاکید شده است که هدف از این ثبتنام اولیه، برنامهریزی واردات و زمانبندی تحویل خودرو است و جانبازان مشمول طی ۹ روز (البته طبق زمانبندی و به تفکیک) برای ثبتنام فرصت خواهند داشت.
در سال۹۷ میانگین زمان انتظار برای خرید یک خودروی داخلی یا مونتاژی صفر با اختصاص دادن تمام حقوق، ۵۳.۴ ماه بوده که در سال جاری این رقم به ۱۱۳.۴ ماه رسیده است.
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که جزو ارزانترین سواریهای صفرکیلومتر ایرانخودرو در بازار است امروز دوشنبه ۲۵ دی ۵۳۰ میلیون تومان فروخته میشود؛ ۱۰ میلیون بیشتر از دیروز. همین مدل اوایل دیماه ۴۸۵ میلیون قیمت داشت
یکی از اتفاقات بسیار عجیب این بود که بعد از تمام فراز و نشیبهای رخداده، همه کارخانهها اعلام کردند متقاضیان میتوانند خودروهای خود را با همان شرایط دریافت کنند. سوال من از تولیدکنندگان خودرو این است که پس چرا پول را نگه داشتید؟
یک کارشناس خودرو، گفت: خودروهای کارکرده ما را با چالشهای متعددی مواجه میکند؛ زیرا فروش خودروی دستدوم در ایران تجربه نشده و با توجه به اینکه نزدیک به پنج سال نیز واردات خودرو ممنوع بوده، بهتر بود که دولت به سراغ واردات خودروی دست دوم نمیرفت.
یک مقام مسوول، گفت: مجموعاً برای سال ۱۴۰۰، دو هزار میلیارد تومان و برای سال ۱۴۰۱ دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و برای سال ۱۴۰۲ مجموعاً دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مالیات خودروهای گرانقیمت و لوکس محاسبه شد.